zondag 14 augustus 2011

Mijn eerste ervaringen met Amigurumi


In een tijdschrift kwam ik een heel leuke gehaakte olifant tegen. En het leek me leuk om zelf ook zoiets te kunnen maken. Ik ben vervolgens op internet gaan rond neuzen.


Mijn zoektocht begon (hier)

Het starterspakket met het boekje 'minihondjes haken' heb ik toen besteld. Er zat genoeg wol, neusjes, oogjes en vulling bij.
Het was lang geleden dat ik had gehaakt (op de basisschool ooit een keer een etui gehaakt), dus het was soms even puzzelen hoe een bepaalde steek moest. Vooral de magic circle heb ik vaak moeten oefenen. Met roze wol heb ik het eerste hondje gehaakt, ik wilde namelijk niet de goede wol gaan verspillen. Het werd een beetje een misvormd hondje, maar omdat het de eerste was, viel het me toch niet tegen.




Inmiddels heb ik nog 3 hondjes gehaakt, een mopshond, husky en een maltezer leeuwtje. Zie hieronder het resultaat.


Ricky









1 opmerking: